بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۳۷۷۶۰

جدیدترین تحولات در فلسطین| از بازداشت فلسطینیان توسط اشغالگران تا وحشت صهیونیست‌ها در جریان "راهپیمایی پرچم"

نیرو‌های رژیم صهیونیستی شماری از فلسطینیان را طی درگیری‌های شدید در خیابان‌ها و محله‌های اطراف شهر قدیمی در قدس که در جریان "راهپیمایی پرچم" به وقوع پیوست، بازداشت کردند.

به گزارش العالم، از همان ساعات نخست صبح یکشنبه نیروهای اشغالگر به نمازگزاران یورش برده و آنها را داخل "مصلی قبلی" در مسجدالاقصی محاصره کردند. به این ترتیب، صدها شهرک‌نشین به محوطه‌های مسجدالاقصی یورش برده و آیین تلمودی را اجرا کرده و رقص‌های تحریک‌آمیز انجام دادند، آنها همچنین پرچم رژیم اشغالگر را دار این مکان به اهتزاز درآوردند.

"ایاد بشیر" عضو هیئت اقدام ملی به خبرنگار شبکه العالم گفت: "آنچه امروز به‌وقوع پیوست یعنی اجرای آیین تلمودی توسط شهرک‌نشینان که از حمایت پلیس اسرائیل برخوردار بودند، تجاوزی خطرناک به مسجدالاقصی است و تمام جهانیان و امت‌های عربی و اسلامی باید سکوت خود را بشکنند؛ زیرا این اقدام به تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی منتهی خواهد شد."

خارج از مسجدالاقصی بیش از 50 هزار شهرک‌نشین نزدیک "باب العامود" تجمع کرده بودند و آنها در حالی‌که تحت حمایت حدود 3 هزار نیروی پلیس بودند، پرچم اسرائیل را تکان داده و رقص‌های تحریک‌آمیز انجام می‌دادند و خواستار قتل اعراب شدند.

به رغم تدابیر امنیتی سختگیرانه رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان ساکن قدس و اطراف باب العامود، ولی فلسطینیان این تدابیر را به چالش کشیده و پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند و درگیری‌هایی در خیابان "صلاح الدین" به وقوع پیوست و در نتیجه تیراندازی نظامیان اشغالگر، ده‌ها فلسطینی زخمی شدند.

به رغم همراهی نظامیان اسرائیلی با شهرک‌نشینان در مسیر ورود آنها به باب العامود، ترس و وحشت آنها را فراگرفته بود.

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در "جنین"

در جریان خشونت نظامیان رژیم اشغالگر در نزدیکی ایست بازرسی نظامی "الجمله" در جنین، یک فلسطینی به ضرب گلوله زخمی شد و ده‌ها تن دیگر بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

 

العالم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات